Hoe vervang ik mijn website wanneer ik al een website heb die gehost wordt door een andere partij?

Ik heb een website die gehost wordt. Ik wil graag een nieuwe bouwen omdat ik de huidige website niet zelf kan bijwerken en dat wel graag wil doen. Je hebt daar tegenwoordig mooie programma's voor. Wat is nu de volgorde van werken? Wanneer ik naar bv webs.com ga of wordpress, dan moet ik mijn domeinnaam opgeven, maar die wordt nu ergens anders dus gehost. Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een .nl-domeinnaam of .be of ...? Het werkt namelijk niet allemaal hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou zowieso kieZen voor wordpress, maar deze wel zelf hosten. Dan heb je zelf alles innde hand. Je kan je site bouwen op een werkdomein en zodra je je domein laat doorverwijzen naar je niuewe pakket als de siet dus af is, moet je even het pad wijzigen.

Het beste antwoord

Je wilt dus je bestaande domeinnaam koppelen aan de nieuwe site?
Ik neem aan dat je wel je domeinnaam in eigendom hebt, en je daar je instellingen kan doorgeven?
Bouw eerst je nieuwe site.
Als die lekker loopt en life kan gaan, zorg dan dat je domeinnaam doorgeschakeld wordt naar de nieuwe site. Je doet dat met een zogenaamde DNS forward.